Si la Senyora no construeix el casal

DOXOLOGIA 127 (126)

Si la Senyora no construeix el casala

1 Cançó de pelegrinatge.b Referida a Naamà.

Si la Senyora no assenta el casal,c
no és útil la pretensiód de les constructores.
Si la Senyora no salva la vila,e
no és útil que guaitin les sentinelles.

2 És inútil que us lleveu tan de matinada
i aneu tan tard a reposar,
per alimentar-vos d'un pa que us guanyeu amb tant d'esforç;f
fins quan dormen, ella el dóna a les seves amigues!g

3 La santedat de la Senyora és la fillada,
les filles són la millor recompensa;
4 la fillada que heu tingut quan éreu joves
són com les sagetes en braços d'una guerrera.

5 Joiosa la dona que se n'omple el sarró!h
Si disputa a l'atrii amb l'enemiga,j
no haurà d'apartar-se avergonyida.


a Litúrgia filosòfica. b 120,1 anotació s. c Es refereix possiblement al santuari. d Una idea semblant, insistint a no confiar exclusivament en la força huma-
na, es pot escoltar en Dt 8,17-18; 1Sa 2,9; Pr 10,22. e Aquesta vita és *Sió. f Gn 3,19; Coh 5,15. g Dox.: sí, ella el donarà a la seva amiga (en) el son. La transcriptora de la capçalera de la doxologia s'ha inspirat en aquest verset per a referir-lo a Naamà: ella és l'amiga de la Senyora (2Sa 12,25) i obté la seva benedicció durant un somni (1Re 3,5-15). h Sobre la felicitat que les filles proporcionen, vegeu Pr 29,17; Sir 30,5. i Indret de la vila, resseguint als portals del murs, on s'aplegava la gent i es tractaven tot tipus de qüestions mercaderes, polítiques o judicials. Una bona definició d'aquesta activitat es troba en Jb 29,7-17. j Tot el verset és expressament ambigu. Tant pot ubicar-
se en un oprobi com en un combat. Disputar amb l'ad-
versària
podria significar, en significat bèl·lic, ‘combatre a l'adversària’. Potser es reprèn aquí la recreació de les senti-
nelles de la vila
del v. 1.